Monday, November 7, 2016

Myanmar Times banned from reporting on soldiers' violence against Rohingyas


The Myanmar Times, the Myanmar's oldest English-language daily, stopped covering the situation of Rohingyas after one of its senior staff was fired over an article citing multiple gang rapes of Rohingya women by soldiers.
Sources inside the newspaper said that one editor has already resigned in protest and several other staff members were considering leaving.
"The paper withstood the pre-publication censorship of the junta era," AFP quoted an unnamed source as saying, adding, “There are major concerns about backsliding in the commendable gains made on press freedom in recent years."
The developments have prompted staff to post a notice in Tuesday's print edition saying the paper's "editorial policies are in the process of being clarified by management," adding, "Until then you may notice some gaps in our coverage."
According to an internal memo seen by AFP, management ordered editors "not to analyze, comment, report or have opinion pieces on the following subjects until further notice: Rakhine State; Rohingya; and military actions in Rakhine state."

No comments:

Post a Comment